Min blogg handler om alt av stort og smått rundt meg, og mine skattkammer i hverdagen.





onsdag 5. mai 2010

ENGLER - FINNES DEM?








Alle har vi vel en mening om hva engler er, og OM de er.....
Min definisjon på en engel er noe som er godt , snillt og trygt.
Vi har engler rundt oss i alle former og fasonger. Har du tenkt over hva et smil fra kassadamen på hjørnet kan bety på en tung dag?


Eller at du ved å smile når du møter naboen, faktisk kan gjøre resten av dagen mye bedre for ham/henne.

Hva med ungene våre? De er jo selve åpenbaringen på hvordan få omgivelsene til å smile og være glade! Ofte hører vi at barn er en velsignelse, men det kan du og jeg være også!


Det trenger faktisk ikke å være de helt store hjelpeaksjonene, som husvask eller regnskapsførsel for noen i venneflokken for at du skal kunne gi dem noe godt.


Du kan være en engel for alle rundt deg bare ved å smile til verden og kanskje rekke ut en hjelpende hånd når gamlemor er redd for å rekke over på denne grønne mannen i fotgjengerfeltet.
Se rundt deg på bussen - hvor mange som sitter alvorlige og prøver å gjemme seg bort i seg selv. Et lite smil i den retningen kan gjøre den helt store forskjellen for den personen som ser solen i øynene dine akkurat da.

-for sol i øynene har vi alle hvi vi ser ordentlig etter :))

Kanskje du skal tenke når du er på jobb at "i dag skal jeg rose noen". -da er du en liten engel :)

Vår vakre natur kan jo frambringe tårer med sin overdådighet noen ganger, og man lurer på om det er engler som har vist oss vakre fossefall og sommerfuglen som leker rundt blomstene om sommeren. Kanskje den vakre sommerfuglen var en engel...

Kanskje er det engler i blandt oss som vi ikke ser, men vi kan i alle fall sette pris på det vakre vi har rundt oss som den gaven det faktisk er. Det kan være gitt oss av en engel vet du...

Jeg mener at en positiv innstilling til livet og dets skapninger er alt som skal til for å være en engel for alle rundt deg.

Har du møtt en engel i dag? Eller har du selv vært engelen?







3 kommentarer:

Elis@beth sa...

Heihei!!
Takk for koselig kommentar på bloggen min!

Ang bloggtips anbefaler jeg deg å sjekke www.joridkvam.com der får du svar!

Klem!

Ida Marie sa...

Du er en engel du mamma :)

Anonym sa...

Hei, hei
Nytt og spennende bekjentskap.
Herlig innlegg du har skrevet. Jeg så et skilt utenfor en butikk hvor det stod at en god gjerning var å fremkalle smilet hos en annen.
Ønsker deg velkommen som følger av bloggen min.
Ha en flott torsdag.
Klem fra Mio