Min blogg handler om alt av stort og smått rundt meg, og mine skattkammer i hverdagen.





onsdag 12. mai 2010

NYBAKT :)


  

Det har blitt en ny aktivitet her i huset - inspirert av Martha Stewart. Ikke hørt om henne? -  det var først etter at min kjære datter fikk egen data for et par år siden, at ting begynte å skje...







Hun surfet nettet på kryss og tvers, og jeg må si overraskelsen var stor da jeg kunne konstatere at det var nevnte dame med interiør og baking av cupkakes som var det store temaet! http://www.marthastewart.com/!!!







 Selvsagt var pene kjoler fine å se på, men forsøkene på design og søm ble heller få her i huset.

Inntil nylig har jeg bare hatt gleden av å høre om og se på nettsidene til det som fremstilles som alle husmødres orakel - Martha Stewart.
Men nå skal tydeligvis ideer og inspirasjon prøves ut i praksis :)
Det bakes store og små cupkakes, og jeg må si forskjellen er enorm fra de små luftige dærsjene i papir jeg husker fra min barndom som drømmemuffins!

Nå er det ikke gjort på et blunk å bli en stø baker - for ikke å nevne kakepynter, men jeg synes det er koselig med duften av nybakt i huset. TRENING GJØR MESTER- det gjelder for alt og alle hvis vi bare våger å prøve!




Fra å lage cupkakes har det aller nyeste blitt å bake og PYNTE kaker til venner som har vært bortreist, eller har fødselsdag osv. Mamma stiller jo opp som transportør når dattera skal levere "overraskelser" må vite.
Baksten blir jo - uten unntak- tatt imot med stor glede når vi kommer kjørende med "verket". Det trenger ikke være stort, det trenger ikke være flott - det er TANKEN bak som er den virkelige gaven!


Jeg skulle ønske vi voksne kunne ta fram igjen noe av vår ungdoms entusiasme, og tørre å vise at vi setter pris på vennene våre uten å være så nøye på at alt skal være så riktig og perfekt.  En kake trenger ikke å se ut som om den er bakt av Martha Stewart for å kunne gis bort! Jeg synes det er kjempegreit å gå innom kjøpmannen på hjørnet å "bake" også jeg, hvis jeg ikke har overskudd til noe annet. Men i grunn og bunn trenger man ikke å ha med seg noe annet enn seg selv for å gå bort en liten tur.
Ikke trenger alt å være så innmari planlagt bestandig heller. Det er jo noe feil når man må avtale tid - eller i værste fall være invitert - for å kunne besøke en venn!

Jeg blir hvertfall kjempeglad når noen stikker innom :)
                                                              







3 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig og omtenksom datter du har.
Nydelige kaker.
Er så enig, alt for mye må planlegges nå, man stikker ikke bare innom til hverandre.
Ønsker deg en flott langhelg.

Klem fra Mio

Anonym sa...

Hei igjen,
Jeg er "fersk" når det gjelder roser, så jeg spør alltid der jeg kjøper rosene for å forsikre meg om at de tåler klimaet der jeg bor.
Ønsker deg en fin fredag.
Klem fra Mio

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Takk for koselig hilsen og for at du vil følge bloggen min. Jeg legger meg til som følger av bloggen din også og bloggen din i blogglisten min, slik at jeg lett finner den igjen. Ønsker deg en god helg og fin 17. mai. Klem fra Jannicke