Min blogg handler om alt av stort og smått rundt meg, og mine skattkammer i hverdagen.





torsdag 6. mai 2010

Morgenen er starten på en ny dag!



Livet er ikke en dans på roser - men det vet jo alle.


Men lykken i livet er mye hva man gjør det til selv - ja FAKTISK :)

Man kan selv velge om man vil være sur og misfornøyd når vekkeklokka ringer ustanselig, og det eneste man egentlig ønsker er å dra dynene langt over hodet og bli i sengen furtende hele dagen. -Høres ikke mye koselig ut hverken for en selv eller de rundt !

Et alternativ er å sette seg opp på sengekanten, kikke på det vakre bildet du tidligere har hengt opp akkurat DER, og lytte til været på utsiden.


Uansett vær er det garantert lyder å høre som vitner om en verden som lever. Om det er vind, ruskevær eller fuglesang, så er de alle bevis på at også DU er HER OG NÅ.





Hvis du er typen som finner glede i musikk, kan den fæle alarmen byttes ut med yndlingsmusikken din. Eller kanskje lyden av bølgeskvulp er koden til glede hos deg ?

Hvis du liker tekst bedre enn bilder og fotografier, kan det være et oppmuntrende dikt du har i rammen som øynene faller på når du åpner dem om morgenen.


For vi har alle noe som kan gjøre oss glade - det kan bare være vanskelig å finne det på dager som føles grå. Derfor er det smart å gjøre soverommet muntert og fylle det med ting som gjør deg glad på en dag du føler deg fornøyd.


Vi har mye å lære av våre sydeuropeiske medmennesker.


Når et dødsfall inntreffer her, la oss si en mann på 80 år, sier vi " Han ble 80 år"


Våre kloke venner sørpå ser det på en helt annen måte. Der heter det " Han FIKK 80 år".

Vi bør lære oss å finne hverdagsgleder for både vår egen skyld, og menneskene rundt oss, for det er ikke en selvfølge at vi får hver dag!


Forskning viser at hvis man klarer å verdsette tiden man får, ender man opp med å få enda flere år :)


Så neste gang du føler at livet smiler skikkelig til deg - bruk litt tid på å lage "oppmuntringsalter" til deg selv :)





Hver gang jeg mister, blir jeg sterkere.

Hver gang jeg elsker, blir jeg klokere.

Hver gang jeg blir trist, lærer jeg å bli glad igjen.

Og med alt dette får jeg visdom.


Jeg takker...


Jeg takker de menneskene jeg har mistet,
og som har latt meg elske dem....
For uten dere ville jeg ikke hatt den styrken, gleden,


og visdommen livet har gitt meg.






6 kommentarer:

Unknown sa...

ååå, det var vakkert og klokt, vennen :)...

My home is my Castle sa...

Tusen takk for gode ord inne hos meg :))
Flott blogg du har som jeg gjerne besøker igjen :)

Klem,Kari

Unknown sa...

Utrolige gode ord som traff meg midt i hjertet... og du aner ikke hvor godt de passet meg akkurat i dag...
Tusen takk!! - Takker også for at jeg får muligheten til å bli kjent med et nytt spennende menneske - og for gode ord som du la igjen på bloggen min! Ønsker deg en strålende dag! Følg den positive tankegangen din!:-)

Hege-Annie Simonsen sa...

Sånn en koselig blogg du har! :)
Tusen takk for sånne gode ord i min!

Selvsagt kan du låne bildet av kortet, fra min blogg, bare du sier hvor det er hentet fra og linker til hvor det er hentet fra. Ønsker deg ei videre fin uke Snart er det Kr.Himmelfart, langhelg og 17. mai!

Klemmer, Hege

Anonym sa...

Så nydelige og sanne ord
tankevekkende

Ellers tusen takk for koselig kommentar om uteplassen min
Idag skal den brukes mye.. har fri og ute er det sol:)
Noe å glede seg over...

Anonym sa...

Nydelig.
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Mio